Κινηματογραφική ανασκόπηση 2015: τα αρεστότερα


mikri arktosτου Κώστα Γ. Καρδερίνη

Τελειώνοντας αυτήν τη δύσκολη δισχιλιοστή δεκάτη πέμπτη κινηματογραφική χρονιά, παρατηρώ ότι μάς καταβρέχει (διαποτίζει, καταπνίγει) ένα τρίτο τσουνάμι ταινιών αμερικανικής προπαγάνδας, τεχνηέντως κεκαλυμμένο με τέχνη και με πάθος. Το πρώτο κύμα ήτανε μακαρθικό, το δεύτερο ρεϊγκανικό και μάτσο. Το τρίτο τοποθετείται χρονικά στην αρχή της δεύτερης ομπαμαϊκής θητείας, είναι πιο ρετρό, πιο σοφιστικέ, πιο ποιοτικό, ποιητικό και δύσκολα ανιχνεύσιμο ως τέτοιο. Καμουφλάρεται πίσω από την ιδέα της υπονόμευσης, ότι δηλαδή -και καλά- υπονομεύει αυτό το οποίο καλείται να διασώσει, το αμερικάνικο γόητρο να πούμε.
Σκηνοθεταράδες παλιοί και νέοι, εξωχολιγουντιανοί και επισκέπτες, ρεπουμπλικάνοι και χριστιανοδημοκράτες, εισαγόμενοι και εξαγώγιμοι, ιρλανδοί, καναδοί, κατωχωρίτες, πανωχωριάτες και όχι μόνο. Τσουβαλιάζω, ανθολογώ, ενθουσιάζομαι και (δια:επι*συν+πλην-)κρίνω. Clint (Ελεύθερος σκοπευτής /American Sniper) Eastwood, David (Οδηγός επιτυχίας /Maps to the Stars) Cronenberg, Dan (Νυχτερινός ανταποκριτής /Nightcrawler) Gilroy, Todd (Κάρολ /Carol) Haynes, John (Μπρούκλιν /Brooklyn) Crowley, Denis (Sicario: Ο εκτελεστής) Villeneuve, David (Joy /Τζόι) O. Russell, ακόμη και ο John άμα λάχει (Παρ’ το από την αρχή /Begin Again) Carney. Απ’ όλα έχει ο μπαξές. The H8ful ΤαραντEight, σα να λέμε. Και βάλε. Η Επιστροφή ενός φαντάσματος απέθαντου (The Revenant). Tim Μεγάλα Μάτια (αυγά αλά) Burton. Anton, Ο Νο1 καταζητούμενος (Corbijn). Αμέρικαν (σάλατ) μπαρ. Σαν πιατέλα με λογιώ-λογιώ λαχταριστούς μεζέδες. Εμείς τσιμπάμε αλλά η πιατέλα όλο ξαναγεμίζει (όπως περιγράφει ο Παπαγιαννόπουλος στη Βίλλα των Οργίων).
Σαν «πωρωμένος κύριος» (γενικώς) λέω κι εγώ τι μου άρεσε απ’ όσα είδα κι άκουσα. Χωρίς ημερομηνίες και χρονολογίες, όπως κάνουν όλα τα μεγάλα «έντυπα». Κάθε ταινία συνοδεύεται από ένα μουσικό κομμάτι, η μουσική των αρεστότερων της χρονιάς.

20. Όμορφη νιότη (Hermosa juventud) Jaime Rosales
Ο Ροζάλες αφήνει τους θεατές να βάλουμε τα επεισόδια στη σωστή χρονολογική σειρά. Χρησιμοποιεί εναλλακτικές μορφές αφήγησης, νέους κώδικες ανάπτυξης, μικρά περιστατικά ανθρώπινης επαφής και ετεροχρονικές παρενθέσεις, ώστε να πετύχει άλλοτε επιμήκυνση και άλλοτε συμπύκνωση του πραγματικού χωροχρόνου μέσα στο φιλμικό, κάνοντας προσωπική άποψη τον πενιχρό προϋπολογισμό.
Υπόκρουση: John Cage – 4’33»
19. Ιστορίες για αγρίους (Relatos salvajes /Wild Tales) Damian Szifron
Φαίνεται πως η Αργεντινή είναι πρωτοπόρος. Τα έχουν δει όλα εκεί και τίποτε δε μοιάζει παράξενο, ακόμα κι αυτό που κάποτε αφελώς θα χαρακτηρίζαμε επιστημονική φαντασία. Η καλύτερη όμως άγρια ιστορία είναι αυτή με τον πυροτεχνουργό Ρικάρντο Νταρίν. Εκρηκτική θα έλεγα.
Υπόκρουση: Bobby Womack – Fly Me to the Moon (In Other Words)
18. Ο Αστακός (The Lobster) Γιώργος Λάνθιμος
Η μεταγλώσσα του σκηνοθέτη αρχίζει να οπισθοχωρεί προς όφελος των θεατών και του φερόμενου μηνύματος. Εξαίρεση η Αγγελική Παπούλια, της οποίας τα αγγλικά είναι ζωώδη. Ζωικά. Η υπόλοιπη ταινία είναι αγγελικά πλασμένη, τόσο που να ξυπνάει και να βγάζει το ζώο από μέσα μας. Το Safe του Χέινς είναι πολύ πίσω.
Υπόκρουση: Cave & The Bad Seeds – 05. Where The Wild Roses Grow (Blixa αλά Colin Farrell)astakos17. Slow West (σλόου ουέστ) John MacLean
Ταραντίνοι αναβιωτές, Γεώργιοι Λουκάδες, τρελοί Μάξηδες και λοιποί νοσταλγοί του ροκ’ν’ρολ φαρ ουέστ, ένας Μορικόνε δεν ξαναφέρνει την άνοιξη. Το πνεύμα του Λεόνε και του Πέκινπα κατοικεί εδώ, στην αργή και βασανιστική άγρια δύση. Κι όχι στην άγια δύση με τα φωτοστέφανα του θανάτου.
Υπόκρουση: Django Django – Slow Westslow-west-03
16. Ο νόμος της αγοράς (La Loi Du Marche) Stephane Brize
Εκεί που άρχει η αγορά τελειώνει ο νόμος. Αντιμεταθέστε τα ουσιαστικά και έχετε αυτό που ουσιαστικά συμβαίνει στη χώρα μας. Ωστόσο, οι αδερφοί Νταρντέν είχαν θέσει πέρσι τα διλήμματα αυτά με γλαφυρότερο τρόπο (Δυο ημέρες και μια νύχτα). Ο Vincent Lindon δεν τραβάει καλύτερο κουπί από την Μάριον Κοτιγιάρ, είναι όμως πολύ καλός.
Υπόκρουση: Από μέσα πεθαμένος – Δανάη, OST, theme song

nomos tis agoras15. Ο κος Τέρνερ (Mr. Turner) Mike Leigh
Περί Timothy Spall ο λόγος. Προσθέστε τους υπόλοιπους ιστορικούς ρόλους και τα παιδικά όνειρα (Χάρι Πότερ, Λέμονι Σνίκετ, Η Μαγεμένη), τις φωνές (στην Αλίκη και σε αρκετά καρτούν) και την παράλληλη θεατρική του δράση και έχετε… έναν κο Τέρνερ της μανιασμένης υποκριτικής τέχνης και των θυελλωδών μεταμορφώσεων.
Υπόκρουση: Henry Purcell – Dido’s Lament
14. Παζολίνι (Pasolini) Abel Ferrara
Η ανασύνθεση είναι επίπονη πράξη αυτο-ανάλυσης και όχι αυτο-ανάλωσης. Του Παζολίνι τα πιστεύω είναι τόσο βέβαια όσο και του Λιαντίνη. Και ταυτόχρονα τόσο αθέατα από τους άλλους, όλους εμάς που δεν καταφέραμε να συμφιλιωθούμε με το είναι μας. Ό,τι βλέπουμε δεν είναι παρ-όραμα είναι παν-όραμα.
Υπόκρουση: Maria Callas – Una voce poco fa (cavatina di Rosina)
13. Έμφυτο ελάττωμα (Inherent Vice) Paul Thomas Anderson
Μήπως έπρεπε να το ανθολογήσω κι αυτό στην αρχή; Ένα αστυνομικό χωρίς έγκλημα; Ένα νουάρ χωρίς γκρίζες ζώνες; Μια παραισθητική ψυχεδέλεια χωρίς ξενέρωμα; Ένα πλοίο-φάντασμα χωρίς ομίχλη; Ένα κέντρο αποτοξίνωσης χωρίς σαξόφωνο; Υπονομεύει όμως ωραία τους υπο-νόμους. Και υπομνηματίζει το σημερινό μνήμα με το σαρκασμό των αγγέλων προς τα άστρα. Χωρίς ξενέρα.
Υπόκρουση: Can – Vitamin Cemfyto elattoma
12. Τα μυαλά που κουβαλάς (Inside Out) Pete Docter, Ronnie Del Carmen
Τα πέντε στοιχεία που (ομού κι αρμονικά) χαράζουν την πορεία κάθε ανθρώπου με προσωπικότητα. Οι αστάθμητοι παράγοντες και οι παραγοντίσκοι. Το υποσυνείδητο και η ολική διαγραφή δια του ξεθωριάσματος. Το μάθημα περί εσωτερικότητας και πώς αυτή εξωτερικεύεται. Χαρά, λύπη, θυμός, φόβος κι αηδία. Έτσι είμαστε φτιαγμένοι, να πρυτανεύει η Χαρά; Ναιιιιιιιι!Υπόκρουση: Gaylord Carter & Club 33 – Grim Grinning Ghostsmyala pou kouvalas
11. Τετάρτη 4:45 (Wednesday 04:45) Αλέξης Αλεξίου
Άρωμα Νικολαΐδη, κυρίως στο δεύτερο μέρος, στο πνεύμα της εποχής μας της τρελής, όπου όλοι -ποιος λίγος ποιος πολύ- έχουμε παλαβώσει. Νουάρ και νυχτερινές ατμόσφαιρες αλά Ζυλ Ντασέν. Η νύχτα και η πόλη κι ο υπέροχος Τζουμάκης. Που έκρυβε τέτοια ταλέντα αυτός ο άνω θρώσκων Μπλέηντ Ράνερ; Κάθε ομοιότητα με πρόσωπα και πράγματα δεκτή. Άνευ όρων. Ωσάν λάκριμε ρέρουμ.
Υπόκρουση: ΤΕΤΑΡΤΗ 04:45 – Official Trailer (Felizol – Στέλιο, αγόρι μου, τρελάθηκες;)tetarti-4-4510. Ο Χορός της Πραγματικότητας (La danza de la realidad /The Dance of Reality) Alejandro Jodorowsky
Η ιστορία της ζωής του Αλεχάντρο με τα μάτια της ψυχής του Αλεχάντρο. Οικογενειακή υπόθεση η παραγωγή της. Μια όπερα γεμάτη άριες και κορώνες, γεμάτη πάθος και φόβους και εξορκισμούς, γεμάτη όνειρα, σπίθες, ποίηση, ακροβατικά, συμβολισμούς, αλληγορίες και… φαντασμαγορικό ΡΕΑΛΙΣΜΟ.
Υπόκρουση: Dance of Reality fair use clip (η Pamela Flores διαλογίζεται)horos tis pragmatikotitas09. Κάθε στιγμή μετράει (STiLL AliCE) Richard Glatzer, Wash Westmoreland
Αυτό που κάνει την ταινία αξιοθέατη είναι η εσωτερική ματιά της ίδιας της ασθενούς, η οποία δεν είναι στατική αλλά μεταλλάσσεται εξελίσσεται και συμβαδίζει υπέροχα με την πλειότιμη λογική της, ακόμη κι όταν χάνει τον κόσμο της για να βρει λίγο-λίγο έναν καινούργιο. Έχει αξιοπρέπεια και δυναμική.
Υπόκρουση: Haroula Rose Spyropoulos – Brand New Start
08. Επιστροφή στην Ιθάκη (Retour a Ithaque) Laurent Cantet
Ταινία με διαπλεκόμενο ρυθμό, έντονους λεκτικούς διαξιφισμούς και θεατρική δομή, γεμάτη ανατροπές, ιλαροτραγικές περιελίξεις και εξελίξεις που κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον μέχρι τέλους. Έντονα πολιτική και κοινωνική ιλαροτραγωδία με αναφορές στο παρελθόν το παρόν και το μέλλον της ανθρωπότητας.
Υπόκρουση: Joan Manuel Serrat – Aquellas pequenas cosas
07. 45 Χρόνια (45 Years) Andrew Haigh
Ο Τομ Κόρτνι αντέχει μέχρι τέλους τα χτυπήματα, σχεδόν αμίλητος. Εντέλει όμως συνταράσσει με δυο έξοχους μονόλογους. Ο δεύτερος και κατα(π)ληκτικός είναι όλα όσα αβαντάριζε η Σάρλοτ Ράμπλινγκ γι’ αυτόν σε όλη την ταινία. Είναι η προστιθέμενη αξία της αξιοπρέπειας. Η αντιστροφή των νοηματοδοτήσεων σε ένα μικρό και μόνο διαμαντάκι.
Υπόκρουση: The Platters – When Your Heart’s on Fire (Smoke Gets in Your Eyes)45-years06. Η μυστική λέσχη (El Club) Pablo Larrain
Ο θεατής καλείται κλειστοφοβικά να συμβιώσει με όλα αυτά και πυροβατεί διαρκώς σε αναμμένα κάρβουνα παρόλο που (εδώ στα μέρη μας) είναι τυπικά ορθόδοξος και ουσιαστικά απομακρυσμένος από τη θρησκεία… Κι εμείς, εδώ στα μέρη μας, περιμένουμε από έναν ειμαρμένο Μαριανό να μας πει τα κάλαντα!
Υπόκρουση: Carlos Cabezas – El resplandor
05. Χωρίς μέτρο (Whiplash) Damien Chazelle
Όμως τίποτε δεν είναι νομοτελειακό ή τετελεσμένο. Ειμαρμένη και πεπρωμένο δεν έχουν θέση στο μυαλό όποιου σκοπεύει να χαράξει το όνομά του στην ιστορία του πολιτισμού της ανθρωπότητας. Τέτοιος άνθρωπος μοιάζει να είναι κι ο σκηνοθέτης Νταμιέν Σαζέλ.
Υπόκρουση: Hank Levy – Whiplash
04. Ο Ηλίθιος (Durak /The Fool) Yuriy Bykov
Αφιερωμένο στο δάσκαλο Αλεξέι Μπαλαμπάνοφ. Ο ρομαντισμός του Ηλίθιου υδραυλικού γκρεμίζει κοινωνίες, σε αντιδιαστολή με αυτόν του Μπρούκλιν που ήθελε να χτίσει το Λονγκ Άιλαντ. Μακρόνησος με διαφορά πολλών φάσεων. Η ρωσική σχολή δε θα ‘ναι ποτέ πια Νικήτα Μιχάλκοφ και Φεντόρ Μπονταρτσούκ. Θα είναι Ντοστογιέφσκι.
Υπόκρουση: DURAK – Music inside my head
03. Μπέρντμαν ή Η απρόσμενη αρετή της αφέλειας (Birdman) Alejandro Gonzalez Inarritu
Η ταινία του Ινιαρίτου είναι διαρκές παραλήρημα. Αυτοκριτική, εμβόλιο αυτοανοσίας, επίκτητο σύνδρομο ανοσοποιητικής επάρκειας. Είναι ομοιοπαθητική αποτοξίνωση, αναφορά στο μαραθώνιο που τρέχει κάθε άνθρωπος με ανησυχίες, είτε στους δρόμους της Νέας Υόρκης είτε στους δρόμους της ζωής.
Υπόκρουση: Joan Valent – YouTube
02. Νιότη (Youth) Paolo Sorrentino
Είναι πανηγύρι του αγίου Μάμα, πλημμυρίδα του Ευρίπου/Ευριπίδη, το μεγάλο μας τσίρκο, τα άνθη του κακού Νοβάλις, τα προφίλ πορτρέτα, τα ανφάς προσωποπλάνα, τα εξτρέμ πανοραμικά, τα λίμπερο εμβόλιμα, τα ψηλοκρεμαστά σουτ, οι τελικές πάσες και οι επιθετικές ατάκες (όνομα και πράμα).
Υπόκρουση: Godspeed You! Black Emperor – Storm
01. Μανταρίνια (Mandariinid /Tangerines) Zaza Urushadze
Ο γεωργιανός σκηνοθέτης-σεναριογράφος Ζάζα Ουρουσάτζε καταφέρνει με τρόπο εύληπτο και ιδιαίτερα κατανοητό να νύξει ευαίσθητες πανανθρώπινες χορδές, να μιλήσει για παγκόσμιες αξίες, να καταδείξει τρόπους αντίδρασης στην ανέφικτη και ανύπαρκτη ομογενοποίηση, στις εθνικιστικές μπαρούφες που μας φουσκώνουν τα μυαλά ενώ ταυτόχρονα εξυπηρετούν την προκρούστεια λογική του «διαίρει και βασίλευε».
Υπόκρουση: Irakli Charkviani – Me gadmovcurav zgvasMandariniaΤ’ αγαπημένα του 56ου ΦΚΘ
Στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης είδα φέτος ό,τι εκλεκτότερο θα παιχτεί στις αίθουσες τον επόμενο χρόνο ή και τον μεθεπόμενο. Δυο-τρεις μόνο προβλήθηκαν ήδη.

Σπουδαίος και τρανός /Το μεγάλο αφεντικό /Film Kteer Kbeer /Very Big Shot (2015 Λίβανος /Κατάρ, 107λ) Mir-Jean Bou Chaaya
Αν /An (2015 Ιαπωνία /Γαλλία /Γερμανία, 113λ) Naomi Kawase
Σώμα /Ciallo /Body (2015 Πολωνία, 90λ) Malgorzata Szumowska
Η δεύτερη μάνα /Que Horas Ela Volta? /The 2nd Mother (2015 Βραζιλία, 110λ) Anna Muylaert
Ο δρόμος για το Λα Πας /Camino a La Paz /Road to La Paz (2015 Αργεντινή /Ολλανδία /Κατάρ, 94λ) Francisco Varone
Τελευταία κούρσα για το Ντάργουϊν /Last Cab to Darwin (2015 Αυστραλία, 123λ) Jeremy Sims
Ένας πολύ συνηθισμένος πολίτης /Yek shahrvand kamelan mamoli /A Very Ordinary Citizen (2015 Ιράν /Τσεχία, 100λ) Majid Barzegar
Άφεριμ! /Aferim! (2015 Ρουμανία /Βουλγαρία /Τσεχία, 106λ) Radu Jude
Τικούν /Tikkun (2015 Ισραήλ, 120λ) Avishai Sivan
Η γη και η σκιά /La tierra y la sombra /Land and Shade (2015 Κολομβία /Γαλλία /Ολλανδία /Χιλή /Βραζιλία, 97λ) Cesar Augusto Acevedo
Interruption (2015 Ελλάς /Γαλλία /Κροατία, 110λ) Γιώργος Ζώης

interruption
============================================
μικρή άρκτος /ursa minor (2015 Ελλάς, 85λ) Ελισάβετ Χρονοπούλου
Ο Γιος του Σαούλ /Saul fia //Son Of Saul (2015 Ουγγαρία, λ) Laszlo Nemes
Δεσμοί αίματος /Hrutar /Rams (2015 Ισλανδία, 93λ) Grimur Hakonarson
Άσμα ασμάτων /Pesn pesney /Song of Songs (2015 Ουκρανία, 76λ) Eva Neymann
Silent (2015 Ελλάς, 92λ) Γιώργος ΓκικαπέππαςsilentΗ κόρη του πατέρα μας /Umimachi Diary /Our Little Sister (2015 Ιαπωνία, 128λ) Hirokazu Kore-Eda
11 λεπτά /11 Minut /11 minutes (2015 Πολωνία /Ιρλανδία, 81λ) Jerzy Skolimowski
Ατίθασες /Mustang (2015 Τουρκία /Γαλλία /Γερμανία /Κατάρ, 94λ) Deniz Gamze Erguven
Χίλιες και Μία Νύχτες, Μέρος Ι: Ο ανήσυχος /As Mil e Uma Noites – Volume 1, O Inquieto /Arabian Nights – Vol 1, The Restless One (2015 Πορτογαλία /Γαλλία /Γερμανία /Ελβετία, 125λ) Miguel Gomes
Ο θησαυρός /Comoara /Treasure (2015 Ρουμανία /Γαλλία, 89λ) Corneliu Porumboiu
600 μίλια /600 Millas /600 miles (2015 Μεξικό, 85λ) Gabriel Ripstein
Η Κιβωτός των ανθρώπων /Francofonia (2015 Γαλλία /Γερμανία /Ολλανδία, 87λ) Aleksandr Sokurov
Τ’ αγαπημένα του 17ου ΦΝτΘ
Στο σινεμά τεκμηρίωσης είμαστε πιο καλά συγχρονισμένοι με το κύκλωμα. Ανακύκλωμα ή ανακύκλωπας; Με μικρή διαφορά φάσης από τον υπόλοιπο κόσμο αλλά πάντα με εκλεκτά ντοκιμαντέρ.

Αρκαδία χαίρε /Hail Arcadia (2015 Ελλάς, 90λ) Φίλιππος Κουτσαφτήςarcadia haireΗ όψη της σιωπής /The Look of Silence (2014 Δανία /Ινδονησία /Νορβηγία /Φινλανδία /ΗΒ 103λ) Joshua Oppenheimer
Η αυτοκρατορία των οσμών /The Empire of the Scents (2014 Καναδάς, 84λ) Kim Nguyen
Οι 18 καταζητούμενες /The Wanted 18 (2014 Καναδάς /Παλαιστίνη /Γαλλία, 75λ) Amer Shomali, Paul Cowan
Το αλάτι της Γης /The Salt of the Earth (2014 Γαλλία, 109λ) Juliano Ribeiro Salgado, Wim Wenders
Ερχόμαστε εν ειρήνη /We Come as Friends (2014 Γαλλία /Αυστρία, 110λ) Hubert Sauper
Βιρούνγκα /Virunga (2014 ΗΒ, 100λ) Orlando von Einsiedel
Ο Προγνώστης /The Forecaster (2014 Γερμανία, 100λ) Marcus Vetter
Η φωνή του Σοκούροφ /Sokurovin Aani /The Voice of Sokurov (2014 Φινλανδία, 77λ) Leena Kilpelainen
Πέπε Μουχίκα – Ένας πρώην ανθοκόμος /Pepe Mujica: Lessons from the Flowerbed (2014 Γερμανία, 94λ) Heidi Specogna
Αποφεύγοντας την τρέλα /Running from Crazy (2013 ΗΠ, 100λ) Barbara Kopple
============================================
Σύγκρουση στο κάστρο /Sudar u dvorcu (2014 Κροατία, 36λ) Arsen Oremovic
Κομορεμπιτάτσι /Komorebitatchi (Ελβετία /Ιαπωνία, 15λ) Masanori Omori, Sophie Perrier
Είμαι οι ΦΕΜΕΝ /Je suis FEMEN /I am FEMEN (2014 Ελβετία, 95l) Alain Margot
Στο δρόμο για το σχολείο /Sur le chemin de l’ecole (2013 Γαλλία, 73λ) Pascal Plisson
Ψυχρά κύματα /Cold Waves (2007 Ρουμανία /Γερμανία /Λουξεμβούργο, 108λ) Alexandru Solomon
Μεταξύ σκύλου και λύκου /Between Dog and Wolf (2014 ΗΒ, 91λ) Matt Reid
Ονειροπαγίδα /Dreamcatcher (2015 ΗΒ /ΗΠ, 104λ) Kim Longinotto
Ο άνθρωπος της πλατείας /Plaza Man (Ολλανδία, 60λ) Kasper Verkaik
Το απομεσήμερο ενός Φαύνου: Τάνακιλ Λε Κλερκ /Afternoon of a Faun: Tanaquil Le Clercq (2013 ΗΠ, 92λ) Nancy Buirski
Δίδυμες αδελφές /Tvillingsostrene /Twin Sisters (2013 Νορβηγία, 58λ) Mona Friis Bertheussen
Αγάπα τη Φύση σου /Love thy Nature (2014 ΗΠ /Βραζιλία /Ναμίμπια /Παρθένοι Νήσοι, 76λ) Sylvie Rokab
Απώλειες 2015, στη σκιά του Lemmy (caution)
Ο μικρότερος 15 (Arthur) ο μεγαλύτερος 106 (Oliveira).
Roy Tarpley, Violetta Degtiareva, Γιάννης Κοντός, Guenter Grass, Eduardo Galeano, Χρυσούλα Ζώκα, Γιώργος Γκολφίνος, Ruth Rendell, Francois Michelin, Maya Mikhaylovna Plisetskaya, John Forbes Nash, Jr., Marie-Louise Carven, Ράνια «Πυξίδα» Κοκκίνη, Suleyman Demirel, Arthur Cave, Νίκος Χουλιάρας, Dieter Moebius, Ανταίος Χρυσοστομίδης, Βασίλης Κοντοβαζαινίτης, Μάκης Σαλιάρης, Allen Toussaint, Helmut Schmidt, Ιωάννης «ΙΟΝ» Κωτσιόπουλος.
Σινεμά: Khan Bonfils, Rod Taylor, Francesco Rosi, Anita Ekberg, Faten Hamama, Γιώργος Κώνστας, Leonard Nimoy, Albert Maysles, Rik Battaglia, Gene Saks, Miroslav Ondricek, Manoel de Oliveira, Λίλλη Παπαγιάννη, Κωνσταντίνα Σαββίδη, Christopher Lee, Jean Gruault, Ron Moody, Θάλεια Καλλιγά, Laura Antonelli, James Horner, Magali Noel, Omar Sharif, Γιώργος Βελέντζας, Μηνάς Χρηστίδης, Vasili Pichul, Γρηγόρης Ευαγγελάτος, Βούλα Ζουμπουλάκη, John Guilermin, Chantal Akerman, Κώστας Τσάκωνας, Γιάννης Κακουλίδης, Μηνάς Χατζησάββας, Χρίστος Καλλίτσης, Λίλα Κουρκουλάκου, Ντάνος Λυγίζος.
Μουσική: Μπάμπης Γκολές, Edgar Froese, Ντέμης Ρούσσος, Βαγγέλης Βέκιος, Γεράσιμος Λαβράνος, Percy Sledge, Ben E. King, B. B. King, James Last, Ornette Coleman, James Horner, Magali Noel, Wayne Carson, Αλεξάνδρα, Lynn Anderson, Ανδρέας «Κύτταρο» Γιακουμέλος, Γιάννης Κακουλίδης, Scott Weiland, Ζακ Ιακωβίδης, Χρήστος Βατσέρης, Natalie Cole, Lemmy.-

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s