«Η ΧΑΡΑ ΚΑΙ Η ΘΛΙΨΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ»


(αναδημοσίευση από την ΕΠΟΧΗ, 9/2/2014)

Φιλία, έρωτας, μοναξιά

xara

 του Στράτου Κερσανίδη

Μετά από πέντε χρόνια στη φυλακή για παραχάραξη δολαρίων, ο Ευαγόρας αποφυλακίζεται. Μόλις βγαίνει αναζητά το φίλο και συνεργάτη του, Μιλέν, για χάρη του οποίου καταδικάστηκε μιας και δεν τον πρόδωσε. Όμως ο Μιλέν δεν απαντά στα τηλεφωνήματά του, φαίνεται να κρύβεται.

Ο Ευαγόρας ταξιδεύει μέχρι τη Βάρνα, στη Βουλγαρία, για να τον βρει. Εκεί γνωρίζει την Ντίτα, μια όμορφη κοπέλα, την οποία ερωτεύεται και αποφασίζει να την παντρευτεί. Αναζητούν μαζί το Μιλέν αλλά εκείνος δεν εμφανίζεται. Την ίδια ώρα ένας αστυνομικός της Ιντερπόλ από την Κύπρο, ο Τζον, παρακολουθεί τον Ευαγόρα για να φτάσει στα ίχνη του Μιλέν. Όμως ο Τζον γοητεύεται από την Ντίτα.

Η ταινία «Η χαρά και η θλίψη του σώματος» είναι ένα κυπριακό φιλμ νουάρ, σκηνοθετημένο από τον πολυβραβευμένο, Ανδρέα Πάντζη. Ο σκηνοθέτης μέσα από μια αστυνομικού τύπου ιστορία, καταπιάνεται με ζητήματα όπως η φιλία, η προδοσία, ο έρωτας, το χρήμα, η εξουσία. Και ακολουθώντας πιστά -αλλά όχι αντιγράφοντας, αλλά με το δικό του ιδιαίτερο τρόπο και τη δική του κινηματογραφική γραφή- τους δρόμους του φιλμ νουάρ, τα πηγαίνει ιδιαίτερα καλά. Με μια σκηνοθεσία βασισμένη σε ένα σενάριο ανατροπών και μυστηρίου, ο Πάντζης δημιουργεί μια ταινία που κερδίζει το θεατή από την πρώτη στιγμή. Με σκηνές δράσης, ελεγχόμενης βίας και ερωτισμού, δε χάνει ούτε στιγμή τον έλεγχο και κρατάει με τρόπο θαυμαστό το ρυθμό του. Το οφιοειδές σενάριο ξετυλίγεται δημιουργώντας συνεχή ερωτηματικά, αυξάνοντας το μυστήριο, μέχρι τη στιγμή που αρχίζει να δίνει απαντήσεις. Βέβαια το πολυπόθητο χάπι εντ δεν υφίσταται, και ορθώς, καθότι δε συναντιέται τέτοια έννοια σε κανένα φιλμ νουάρ που σέβεται τον εαυτό του. Και ο Ανδράς Πάντζης σέβεται το είδος που υπηρετεί, σέβεται το ίδιο το σινεμά, σέβεται την προσωπική του πορεία στον κινηματογραφικό χώρο, σέβεται τους θεατές.

Ένσταση: Η συζήτηση του Ευαγόρα με τον ελληνοκύπριο  στρατιώτη στην ελεύθερη ζώνη της Λευκωσίας. Κάποιες αντιτουρκικές φράσεις, δεν προσφέρουν τίποτε, ούτε στην ταινία και πολύ περισσότερο, ούτε στην κυπριακή υπόθεση.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s