Η ΦΟΝΙΣΣΑ


ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ

Κριτική από τον Αλέξη Ν. Δερμεντζόγλου

xalepas - gynaikaΗ Φόνισσα της Στέλλας Αρκέντη μου άρεσε στο επίπεδο που εννοώ, δηλαδή την ένιωσα, αντιλήφθηκα τις διαχρονικές προθέσεις της σκηνοθέτιδας αλλά και τη λειτουργικότητά των εικόνων της. Το μότο η λογική γεννάει τέρατα ταιριάζει πολύ (και) στο σήμερα, ενώ η πένα του Παπαδιαμάντη αναδεικνύεται σε μια υψηλής δυναμικής γραφή.

Φυσικά η σκηνοθέτιδα επιλέγει την ευρωπαϊκή αντιληπτικότητα της αφηγηματικότητας. Η γραφή είναι θραυσματική, το μοντάζ ρέον, που τείνει να δημιουργήσει και μια ολότητα,  μια  διαχωριστικότητα. Η ολότητα αφορά στο συμπαντικό, η διαχρονικότητα στη σύντηξη, η αποσύνθεση των εικόνων.

Ναι μεν από το ειδικό στο γενικό, αλλά, για να επιστρέψεις από το γενικό στο ειδικό, απαιτείται διαδικασία από- σύνθεσης και ανα- τίναξης.

Εξαιρετική φωτογραφία, πολύ καλή ατμόσφαιρα , πειστικά ντεκόρ και συνδυασμός εικαστικών αρετών με θεατρογενείς τεχνικές. Το τέλος με έξοχη ελλειπτικότητα, πολύ ενδιαφέρον, αποτρέπει την αναπαραστατικότητα του θρίλερ ή των ταινιών με σίριαλ κίλερς. Είναι σαφέστατο πως η σκηνοθέτιδα μας καλεί να συμμετέχουμε σε μια διαδικασία κοινωνικής αυτογνωσίας.

ΥΓ. Το φιλμ θα προβάλλεται μόνο στην Αθήνα από την ταινιοθήκη της Ελλάδας από τα Χριστούγεννα.  Κομμένο στο φεστιβάλ, διεκδικεί τη θέση που του αξίζει. Θα ήταν ευτυχές να κάναμε μια πρεμιέρα του ως ΚΕΜΕΣ

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s