53ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ


HOLY MOTORS: Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΣΙΝΕΜΑ

του Γιάννη Σιμόπουλου

Ο Λεό Καράξ υπήρξε το ανατρεπτικό παιδί του γαλλικού σινεμά. Έλειψε πολλά χρόνια από την έβδομη τέχνη. Μεγάλωσε πια, αλλά δεν έπαψε να γυρίζει προωθημένες ταινίες. Είναι λάθος να τις θεωρούμε πειραματικές. Είναι βασικά  αβαγκανρντίστικες.

Αυτή τη φορά με το Holy Motors είναι πιο κοντά στο τυπικό, αφηγηματικό μοντέλο. Για όσους είδαν ήδη την ταινία (στις αίθουσες εξέρχεται στις 29 Νοεμβρίου), θα έγινε φανερό πως η μακρινή συγγένειά της με τη Μυστική ζωή του Ουόλτερ Μίτι (στο σινεμά τον ήρωα έπαιζε ο Ντάνι Κέι) είναι φανερή. Οπτικά το στιλ διαφέρει. Μιλάμε εδώ για μια πυρετική γραφή, εξαιρετική φωτογραφία και ένα πολλαπλό σύστημα αναφορών και μετεξελίξεων.

Το Holy motors μπορείτε να το ταξινομήσετε όπου εσείς νομίζετε. Φλερτάρει με πολλά κινηματογραφικά είδη. Ωστόσο,  όλα δείχνουν  να βεβαιώνουν την άποψη πως είναι μια ταινία «εξερευνητική» και αναφορά στο ίδιο το σινεμά και την εξέλιξή του. Είναι τελικά μια φιλόδοξη προσπάθεια, με τον Καράξ να υπολογίζει σε μια θριαμβική επιστροφή. Ενδιαφέρουσα δουλειά, το θέμα είναι να τη δείτε μ’ αυτή την ερευνητική διαδικασία της, που ξεφεύγει από το να είναι απλά σινεφίλ, ενώ μετατρέπεται σε άποψη και σχόλιο.

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s